niedziela, 3 lipca 2011

wędrówki niedzielne - najpiękniejsze ogrody świata

U nas upalnie ...zupełnie nie - angielskie lato :) niedziele spędziliśmy leniwie ...trochę na zakupach a trochę na spacerze

Kopia P1020570

wieczorem podlałam chwasty w ogrodzie ;) z mocnym postanowieniem  zrobienia porządku na mini grządce w "przednim ogrodzie" ...spieszyłam się, bo chłopcy bawili się na tyłach domu a nie lubię ich spuszczać z oczu ...zignorowałam więc brak rękawiczek ogrodowych ...i zanurzyłam dłonie w wilgotnej nagrzanej słońcem ziemi...

są takie chwile w życiu, które chciałoby się przytrzymać ...nacisnąć magiczną pauzę i trwać ...i takie uczucie ogarnęło mnie właśnie wtedy ...na mojej grządce rosną głównie chwasty ...co prawda posadziłam tak na wiosnę jakąś mieszankę z supermarketu, ale niestety nie jestem w stanie odróżnić kwiatków od chwastów ;) ...a droga do mojego przyszłego ogrodu daleka ...oj daleka

więc trzeba się inspirować ...a jak inspirować to od najlepszych :)

The Garden of Cosmic Speculation – Scotland 

a

Keukenhof Gardens – The Netherlands

d

Suan Nong Nooch – Thailand

h

Versailles – France 

k

Butchart Gardens – Canada 

n

Yuyuan Garden – China 

q

 

4 komentarze:

  1. Ha! Angielskie lato króluje w Polsce... Ogrody do podziwiania, ale czy do życia? Widzę Cię w czymś naturalno-ujarzmionym, chaos pod kontrolą (mieszanka angielskiej i francuskiej wsi)...
    Co do mieszanki nasion roślin różnych: zasiałam to w ub. roku: MASAKRA. Busz wyrósł, chwasto-roślinki pleniły się na potęgę. Umiałam wśród nich rozpoznać ze 3 chwasty łąkowe i śmierdziuchy. Mieszanka pt. kwiaty niskie (do 15cm) wydała plon w postaci 70cm śmierdziuchów! tym roku wciąż wyłażą z ziemi najdrobniejsze z roślinek, ale tępię bezlitośnie.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Keukenhof gościł mnie 11 lat temu. W sercu maja, w milionach kwitnących tulipanów. Miejsce do zapamiętania na całe życie szczególnie dla kogoś kto tak jak ja kocha tulipany.
    Lakier kupiłam.
    Pomarańczowy.
    No dobra. Niebieski też :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja powiem szczerze, że po historii zasuszenia kaktusa mam mieszane uczucia do mojej osoby - ogrodniczki ...ale chęci mam ogromne więc zobaczymy co z tego wyniknie ...jeszcze muszę walczyć z moimi chłopakami, bo oni tylko trawa i trawa ;) a tulipan uwielbiam ...i w ogóle wszelkie kwiaty wiosenne

    OdpowiedzUsuń
  4. ogród to moja wielka pasja więc chętnie odpowiem na Twoje pytanie pod tym ogrodowym postem :)
    malowałam już parkiety na biało trzy razy, dwa razy w poprzednim mieszkaniu (co kilka lat) i teraz w nowym mieszkaniu, za każdym razem inną farba, ta farba, której teraz użyłam jest wg mnie najlepsza, z tych których próbowałam, jest to Betolux Tikkurila, najpierw użyłam dedykowanego do tej farby podkładu;
    życzę owocnego malowania :) i cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń