sobota, 21 stycznia 2012

Eksperyment tkaniny

A kto powiedział, że w domu musi być nudno? Projekt - ferie w domu - nie ma nudy uważam za otwarty. Postanowiliśmy poznać w czasie ferii bliżej pomieszczenia w domu ...Dziś garderoba

Najpierw eksperyment: Właściwości tkanin

Należy przygotować - słoiki w takiej liczbie, ile będziemy mieć kawałków tkanin, jednakowej wielkości kawałki tkanin: bawełna, płótno lniane, wełna i lycra (poświęciłam swój stary strój kąpielowy ;) ) gumki recepturki, strzykawka do odmierzenia takiej samej ilości wody, naczynia do odmierzonej wody



 Do eksperymentu podeszliśmy bardzo profesjonalnie ;) zapisując jego wyniki w karcie eksperymentu
 - na każdy słoik naciągamy kawałek tkaniny i umocowujemy gumką
- odmierzamy do naczyń taka sama ilość wody strzykawką i jednocześnie kilkoro dzieci wlewa wodę z naczyń na tkaniny
- obserwujemy po jakim czasie woda zacznie przenikać przez tkaniny




Było dużo zabawy z przewidywaniem wyników a i woda to zawsze zachęcający element :). Potem z wielkim zainteresowaniem dzieci obejrzały film jak powstają tkaniny.



A potem była dzika zabawa w wyszukiwanie odpowiednich ubiorów na różne pory roku






 Na końcu znaleźliśmy słowo tkanina w encyklopedii i dzieci zobaczyły kołowrotek ...więc przeczytaliśmy bajkę o Śpiącej Królewnie ...w ferie nie trzeba się nudzić :)


6 komentarzy:

  1. jestem w pozytywnym tego znaczeniu szoku:))))debeściara z ciebie:)))))...buuuu adoptuj mnie:))))

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma sprawy moje dziecię :)))) takie zdolne dziecko mieć to sama przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ cudne rozwojowe szaleństwo!
    Lascheńko, jak zwykle - wielki szacun!:-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. I cudownie. Szczególnie podziwiam to poświęcenie starego stroju :-))))

    OdpowiedzUsuń
  5. Lasche, z Ciebie to jest niesamowita, pomysłowa Matka! Podręcznik dla mam powinnaś napisać. (ane3ka1)

    OdpowiedzUsuń
  6. jeszcze raz dziękuję ale takich mam jak ja jest myliony :) a ja się uczę :) najbardziej od moich chłopców :)

    OdpowiedzUsuń